در تعمیرگاه بزرگ گیربکس اتوماتیک رضا واقع در شهر ساری، با ۱۵ سال سابقه کار و تجربه در تعمیر انواع گیربکسهای اتوماتیک، مفتخر به ارائه خدمات تخصصی و حرفهای به مشتریان خود هستیم.
ما در تعمیرگاه خود بر روی گیربکسهای اتوماتیک خودروهای مختلف، از برندهای داخلی تا خودروهای وارداتی، کار میکنیم و با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته و تیم فنی متخصص، خدمات بینظیری به مشتریان ارائه میدهیم. مشتریان ما نه تنها از ساری، بلکه از شهرهای مختلف ایران برای تعمیر و نگهداری گیربکسهای خودروهایشان به ما مراجعه میکنند و ما توانستهایم اعتماد بسیاری از آنان را جلب کنیم.
تعمیرگاه ما به عنوان یک مرکز جامع تعمیرات گیربکس شناخته میشود که خدماتی نظیر تعمیر، بازسازی، و نگهداری گیربکسهای اتوماتیک و انجام تعمیرات ویژه برای گیربکسهای تخصصی را در اختیار شما قرار میدهد. همچنین، با دارا بودن انبار قطعات اورجینال، تمام قطعات مورد نیاز برای تعمیرات در دسترس ما قرار دارد و میتوانیم به سرعت و با بالاترین کیفیت خدمات ارائه دهیم.
در تعمیرگاه ما، تمامی مراحل تعمیرات به صورت شفاف و با گارانتی انجام میشود، بنابراین شما میتوانید با اطمینان کامل به ما مراجعه کرده و از خدمات با کیفیت بهرهمند شوید. هدف ما این است که در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، مشکلات گیربکس خودروی شما را حل کنیم و آن را به حالت اولیه بازگردانیم.
اگر به دنبال یک تعمیرگاه معتبر و قابل اعتماد برای خودرو خود هستید، تعمیرگاه ما آماده است تا با مشاوره رایگان و خدمات تخصصی، راهحلهای مناسب را برای شما ارائه دهد. از شما دعوت میکنیم که برای مشاوره یا تعمیر به تعمیرگاه ما مراجعه کنید و تجربهای متفاوت از خدمات تعمیر گیربکس را تجربه کنید.
در توربین سازی رضا، ما تخصص ویژهای در تعمیر توربینهای گیربکسهای اتوماتیک داریم. این بخش از تعمیرگاه ما، بهطور خاص به تعمیر و بازسازی توربینهای گیربکس اختصاص دارد. خودروهایی که به ما مراجعه میکنند و مشکل توربین دارند، پس از بررسیهای دقیق، توربینهای آنها بهصورت کامل تعمیر و بازسازی میشود.
همچنین، ما آماده پذیرش توربینهای گیربکس از همکاران در سرتاسر ایران هستیم. شما میتوانید توربینهای معیوب خود را برای ما ارسال کرده و پس از تعمیرات تخصصی، آنها را مجدداً دریافت کنید. در توربین سازی رزا، با استفاده از بهترین تجهیزات و مواد اولیه، تعمیراتی با کیفیت و ضمانت انجام میدهیم تا توربینها به بهترین وضعیت خود بازگردند.
فروشگاه قطعات یدکی گیربکس اتوماتیک رضا، به عنوان بزرگترین و کاملترین فروشگاه قطعات گیربکس اتوماتیک در شمال کشور ایران، به ارائه مجموعهای گسترده از قطعات اورجینال و با کیفیت برای انواع گیربکسهای اتوماتیک میپردازد. این فروشگاه به صورت مستقل از تعمیرگاه اما تحت مدیریت یکسان و با هدف ارائه بهترین خدمات به مشتریان گرامی، راهاندازی شده است.
ما در این فروشگاه، قطعات یدکی گیربکسهای اتوماتیک از جمله تورک کانورترها، گیربکسهای کامل، بلبرینگها، شیلنگها، فیلترها، سنسورها، قطعات الکترونیکی و سایر قطعات تخصصی را عرضه میکنیم. با دارا بودن انبار قطعات اورجینال و همکاری با برندهای معتبر جهانی، ما توانستهایم بزرگترین و جامعترین مجموعه قطعات را در اختیار مشتریان قرار دهیم. ما آمادهایم که به تمام نقاط ایران خدمات ارائه داده و سفارشات شما را به سرعت و با دقت به مقصد ارسال کنیم. مشتریان ما از شهرهای مختلف کشور میتوانند برای خرید قطعات یدکی مورد نیاز خود از فروشگاه ما اقدام کرده و قطعات را از طریق پست، ترمینال یا حتی باربری در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنند.
در اتوماتیدکرضا ما متعهد به کیفیت بالا و پشتیبانی کامل برای قطعات خریداری شده هستیم. تیم ما آماده است تا مشاوره فنی رایگان برای انتخاب قطعات مناسب برای گیربکسهای شما ارائه دهد و در انتخاب قطعات صحیح، شما را یاری کند.
اگر به دنبال قطعات گیربکسهای اتوماتیک با کیفیت و قیمت مناسب هستید، اتوماتیدک رضا بهترین گزینه برای شماست. از شما دعوت میکنیم که برای خرید یا دریافت مشاوره از فروشگاه ما استفاده کنید و تجربهای مطمئن و راحت از خرید آنلاین قطعات یدکی گیربکس را داشته باشید.
خودرویی که اینبار میخواهیم از لحاظ فنی و گیربکسی مورد بررسی قرار دهیم هیوندای آزرای سالهای 2008 تا 2010 هست.
ماشین گیربکس پنج سرعته یا همون پنج دنده هست که جزو گیربکسهای خوب محسوب می شود و خرابی کمی دارد . از مشکلاتی که ممکن است برای این گیربکس پیش بیاید میتوان به شکسته شدن باند دنده عقب اشاره کرد که در این حالت ماشین دنده عقب نخواهد داشت. این اتفاق زمانی میافتد که راننده بین دنده جلو و عقب مکث کافی نداشته باشدو فشار روی باند باعث شکسته شدن آن شود. این قطعه لنتی شکل اکثرا تا 12 هزار کارکرد خودرو نیاز به تعویض خواهد داشتاما چون قطعه داخلی هست، معمولا صاحبین خودرو تا گیربکس به مشکل نخورد باز و اقدام به تعویض آن نمیکنند. که همین موضوع باعث بیشتر شدن مشکل میشود. مشکل احتمالی دیگر با بکارگیری روغن نامرغوب بوجود میاید. روغنی که باید ۳۵۰ هزار تا کار کند، اگر بی کیفیت و تقلبی باشد صافی را که قطعه داخلی گیربکس است کیپ کرده و باعث میشود زیر ۵۰ هزارتا گیربکس نیاز به باز کردن داشته باشد. صاحبین این خودرو باید حواسشان باشد که موتور و گیربکس را بصورت مستقیم شست و شو ندهند چون اینکار باعث خرابی سلکتورها و قطعات برقی و به مرور زمان خرابی سوپاپ های سولفات گرفته میشود و البته روغن گیربکس را به موقع و با استفاده از روغن با کیفیت عوض کنند.قیمت گیربکس آزرای 2008 زیر ۳۰ میلیون تون است که در ماشین های چینی این مبلغ قیمت یک قطعه است. قطعات این گیربکس در بازار فراوان یافت میشود و چون گیربکس و لوازم قیمت مناسبی دارند معمولا افراد تعمیر نمیکنند و تعویض کامل انجام میدهند مگر اینکه مشکل محدود به صافی، باند و یا روغن باشد که با زیر ۱۵ میلیون تومن انجام میشود. در کل آزرای 2007 تا 2012 گیربکس قدرتی و بادوامی دارد که اگر بصورت منظم و با روغن مرغوب سرویس شود بالای ۲۵۰ هزارتا کار میکند و این وجه تمایز ماشینهای برند است .
ماشینی که میخواهیم اینبار از لحاظ فنی و گیربکسی مورد تلحیل و بررسی قرار دهیم JAC S5 هست.
گیربکس این ماشین از نوع دبل هست که اکثر خودروهای چینی جدید دارند . این گیربکس بخاطر نوع کارکردش خرابی کمتری دارد. مشکلی که در ماشین JAC S5 ممگن است پیش بیاید شروع به حرکت با مکث و ضربه در حالت دنده عقب و جلو هست که راننده را اذیت میکند و البته این مشکل در حین حرکت معمولا بوجود نمیاد. این مشکل میتواند ناشی از مجموعه دبل یا شیر فشار باشد که باید بررسی شود. ضعف شایع دیگر، خنک کن گیربکس است که اگه خراب شود آب وارد گیربکس شده و دچار مشکل میکند. پس بهتر است که زمان تعویض روغن گیربکس خنک کن هم که قیمتش ۴،۵ میلیون است و جز مصرفیها محسوب میشود، عوض شود. ضمنا اگر آب رادیاتور ماشین غلیظ و ماست مانند هم باشد، علتش خرابی خنک کن گیربکس است. یک مشکل شایع دیگر گیربکس JAC S5 این است که چون دبل و بصورت زوج و فرد هست ممکن است در صورت بروز مشکل ، ماشین فقط روی دندههای۱و۳و۵ یا فقط روی دندههای ۲و۴و۶ کار کند که این مشکل هم یا از مجموعه دبل هست یا از شیرفشار که باید بررسی شود. روغن گیربکس JAC S5 هر ۳۰ تا ۴۰ هزارتا باید عوض شود. اگر موقع خرید JAC S5 کیلومتر کارکرد بالای ۱۵۰ هزارتا رو نشون میدهد حتما باید تعویض دبل را در نظر داشته باشید و اگر از این لحاظ تعمیر شده بود چه بهتر و به نفع شماست. هزینه تعمیر بسته به خرابی گیربکس از ۱۰ تومان هست و اگر منجر به باز شدن گیربکس ماشین شود ممکن است تا ۶۰ تومان هم باشد. چون گیربکس JAC S5 دبل هست تعویض دنده بصورت نرم و پیوسته انجام میشود و راننده معمولا تعویض دنده رو حس نمیکند و در سربالاییهاهم میشود قدرت بیشتری را از گیربکس گرفت. در کل JAC S5 از لحاظ گیربکسی ماشین خوبی است و بخاطر آپشنهایی که دارد و شاسی بلند بودنش میتواند گزینه خوبی برای خرید باشد.
خودرویی که امروز قصد بررسی فنی و ارزیابی گیربکس آن را داریم، رنو مگان با گیربکس AL4 است.
این گیربکس، که بیشتر دارندگان خودروهای اتوماتیک با آن آشنایی دارند، یک گیربکس چهار سرعته است و بر روی خودروهایی مانند مگان، تندر 90 (L90)، ساندرو و داستر نصب شده است. به دلیل کیفیت بالای قطعات داخلی، این گیربکس دیرتر دچار خرابی میشود. البته، در خودروهای پژو 206 و 207، به دلیل پایینتر بودن کیفیت قطعات داخلی، شرایط متفاوت است.
نقاط ضعف گیربکس AL4:
در مگان یکی از ضعفهای این گیربکس، خرابی شیربرقی ساعتی آن در بازههای یک تا دو سال است. نشانههای این مشکل شامل موارد زیر میشود: در هوای سرد و هنگام روشن شدن خودرو در صبح، در پانزده دقیقهی اول چراغ چک گیربکس در صفحه کیلومتر روشن میشود. خودرو تقه میزند و به حالت اضطراری (Emergency Mode) میرود. معمولاً با خاموش و روشن کردن خودرو مشکل به طور موقت برطرف میشود.
یکی دیگر از خرابیهای مرتبط با شیربرقی این گیربکس، زمانی رخ میدهد که خودرو در حالت گرم و در حال حرکت است و بهطور ناگهانی یکی از دندهها را از دست میدهد و همزمان چراغ چک گیربکس روشن میشود. هزینهی تعمیر این مشکل، بسته به شرایط، بین ۲ تا ۵ میلیون تومان است.
سایر مشکلات احتمالی گیربکس مگان:
- ایجاد صدای زوزه در حالت دنده عقب یا درایو
- شتاب ضعیف هنگام شروع حرکت
- کاهش کشش هنگام خروج از چاله یا رمپ
قطعات گیربکس مگان در بازار به وفور یافت میشود و هزینهی تعمیر آن، بسته به نوع مشکل، بین ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان متغیر است.
نکات مهم در نگهداری گیربکس مگان :
از شستشوی مستقیم بخش داخلی موتور با آب خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خرابی قطعاتی مانند سلکتور گیربکس شود. روغن گیربکس را در فواصل ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید و از روغن مرغوب و باکیفیت استفاده نمایید.
جمعبندی:
به طور کلی، رنو مگان از نظر گیربکس، خودرویی با خرابی کم محسوب میشود. با سرویس اصولی و مناسب، این گیربکس میتواند تا دو سال بدون مشکل کار کند.
در این مطلب قصد داریم خودروی MVM X33 را از لحاظ فنی و گیربکس بررسی و تحلیل کنیم.
بسیاری از افرادی که MVM X33 دارند، میدانند که موتور این خودرو بسیار نرم و بیصدا کار میکند، به همین دلیل مشکلات موتور این خودرو کم است. حالا بیایید سراغ گیربکس این خودرو برویم.
مشکلات گیربکس MVM X33 :
متاسفانه به دلیل کیفیت پایین قطعات گیربکس، این خودرو معمولاً پس از طی مسافت ۸۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر دچار مشکلات گیربکسی میشود. بنابراین، اگر تصمیم به خرید این خودرو دارید و متوجه شدید که گیربکس آن تعمیر شده است، نگران نباشید؛ این امر به نفع شماست.
هزینه تعمیر گیربکس:
هزینه تعمیر گیربکس بستگی به نوع خرابی آن دارد، اما بهطور کلی میتوانید بازه قیمتی ۲۰ تا ۷۰ میلیون تومان را برای تعمیر گیربکس در نظر بگیرید.
نشانههای خرابی گیربکس MVM X33 :
اگر خودرو صدای زوزه تولید میکند، ممکن است این مشکل به خرابی بلبرینگهای داخلی گیربکس مربوط باشد.
اگر هنگام حرکت با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، دور موتور بالا میرود اما سرعت خودرو افزایش نمییابد (مانند این که خودرو در دنده سه یا چهار گیر کرده است)، احتمالاً مشکل از خرابی گیربکس است. در چنین شرایطی، حتی اگر نشانگر دنده ۶ یا ۷ را نشان میدهد، تعویض دنده انجام نمیشود. این مشکل باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی و تعمیر شود.
نکات نگهداری و استفاده :
هنگام تعویض دورهای روغن گیربکس، حتماً دوتا شیلنگ رفت و برگشت به خنککننده را تعویض کنید. هرگز این خودرو را در مسیرهای کوهستانی، سربالایی، مسیرهای جنگلی یا آفرود نبرید؛ این نوع مسیرها برای گیربکس این خودرو مناسب نیستند.
جمعبندی :
بهطور کلی، با توجه به قیمت و امکاناتی که MVM X33 دارد، این خودرو از بسیاری از خودروهای ایرانی بهتر است. در صورتی که گیربکس این خودرو یکبار تعمیر و سرویس شود، میتوانید انتظار داشته باشید که حداقل دو تا سه سال بدون مشکل از آن استفاده کنید.
بامدیریت:رضا خلیل نژاد
شماره تماس :
09115690391
09120807991
دیدگاه ها
ارسال دیدگاه
می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید